Ugrás a fő tartalomra

Roll-up: hordozható reklám, ami mindig kéznél van


Miért vált alapvető marketingeszközzé? 

A roll-up az egyik legpraktikusabb reklámeszköz, amely az elmúlt években szinte minden kiállításon, vásáron vagy üzleti eseményen jelen van. Kis helyen elfér, pár másodperc alatt felállítható, és hatalmas, jól látható felületet biztosít a márkád számára. Egy jól megtervezett roll-up nem csupán figyelemfelkeltő, hanem hosszú távon is költséghatékony befektetés. Ez a mobil marketingeszköz könnyen szállítható, bármikor új helyszínre vihető, és mindig egységes arculatot biztosít. 

Felhasználási lehetőségek, amire talán nem is gondolsz 

A leggyakoribb felhasználási terület kétségtelenül a rendezvények és kiállítások világa, ahol a standod arculatát gyorsan és látványosan kell kialakítani. De a roll-up nem kizárólag ezekre a helyzetekre való. Üzletekben például ideiglenes akciók, termékbevezetések vagy szezonális üzenetek közvetítésére is kiváló. Egy kevésbé emlegetett, de egyre népszerűbb felhasználási mód a belső kommunikáció. Cégek használják belső tájékoztatókhoz, szabályzatok vagy biztonsági információk szemléltetéséhez. Sőt, akár fotófal vagy tematikus háttér is lehet egy céges rendezvényen, így marketing- és élményelemként is funkcionálhat egyszerre. 


Tervezési szempontok, amiket érdemes megfogadni 

A tervezés során az egyik legfontosabb szabály az olvashatóság. A fő üzenetnek 2-3 méterről is jól látszania kell, ezért rövid, tömör szövegekkel és kontrasztos színekkel érdemes dolgozni. A logót és a kulcsinformációkat szemmagasságban helyezd el, mivel a tekintet automatikusan oda fókuszál. A képek minősége is meghatározó: nyomdai felbontású (legalább 150–300 dpi) fotók és vektoros logók használata elengedhetetlen a profi megjelenéshez. Egy gyakran figyelmen kívül hagyott, de nagyon fontos tervezési részlet: a roll-up alsó 20–25 centiméterére ne kerüljön lényeges információ. Ezt a részt a gyakorlatban sokszor takarja asztal, táska vagy épp az állvány pereme, így ha ide kerül a lényeg, könnyen elveszhet a mondanivaló. 

Tipikus buktatók, amiket jobb elkerülni 

Sokan esnek abba a hibába, hogy túlzsúfolt dizájnt készítenek. Egy roll-up nem szórólap: nincs szükség hosszú leírásokra. Az egyszerűség és a vizuális hierarchia sokkal hatásosabb. Másik gyakori hiba a nem megfelelő felbontású képek használata, amely pixeles, elmosódott nyomatot eredményez. Hasonlóan problémás, ha a választott színek nem veszik figyelembe a helyszín fényviszonyait. Például egy világos, pasztellszínű grafika kültéren, erős napfényben könnyen „elveszik”. Nem szabad megfeledkezni a szerkezet minőségéről sem. Egy olcsó, gyenge anyagból készült állvány rövid idő alatt tönkremehet, ami nemcsak bosszantó, hanem rontja a márkáról kialakult képet is. 


Karbantartás és élettartam-növelő tippek 

A roll-up élettartama nagymértékben függ a tárolás és használat módjától. Szállításkor mindig tartsd a tokjában, ezzel megvédheted a felületet a karcolásoktól és a portól. Tároláskor száraz helyet válassz, így elkerülheted az anyag deformálódását vagy a nyomat felpöndörödését. Felállításkor és összecsukáskor bánj óvatosan a szerkezettel – ha gyakran használod, idővel a mechanika is meghálálja a kíméletes bánásmódot. 

Plusz tanács: gondolkodj előre a grafikában 

Ha a roll-upot több eseményen szeretnéd használni, kerüld a dátumhoz, konkrét akcióhoz vagy időszakhoz kötött tartalmat. Így a nyomat évekig aktuális maradhat, és nem kell évente újat készíttetni. A PrintONE tervezési szolgáltatásában ezt figyelembe vesszük, így segítünk olyan grafikai megoldást készíteni, ami hosszú távon is használható. 

Roll-up, mint hosszú távú befektetés 

Egy jól megtervezett roll-up nem csupán látványos, hanem mobil arculati elem, ami újra és újra bevethető. Ha tudatosan választasz szerkezetet, grafikát és anyagot, éveken át hű társad lesz a márkád kommunikációjában.

Bestseller termékünk! A híres Standard modell robusztus kazettája, eloxált alumíniumból készült. Az alumínium oldalakat szintetikus anyag váltotta fel elegáns sötét színben.
Ár: 19 900 Ft + ÁFA
Bestseller termékünk! A híres Standard modell robusztus kazettája, eloxált alumíniumból készült. Az alumínium oldalakat szintetikus anyag váltotta fel elegáns sötét színben.
Változatok 19 900 Ft *
Ár: 21 900 Ft + ÁFA